מהו טניס שולחן?-חלק ב'

טניס שולחן ידוע בכינויו "פינג פונג" הוא משחק שמשחק ע"י שני שחקנים או ארבעה שחקנים (במשחק זוגות").  המטרה העיקרית של המשחק היא להעביר את הכדור מעל הרשת ושהיריב לא יוכל להחזיר את החבטה.

בכתבה הראשונה הסברנו מהם כללי המשחק איזה סוג חבטות יש, הסבר על סוגי ההגשות וכמובן הסבר על הגומיות השונות. בכתבה זו נדבר על כל "המיתוסים וחוקים" שנמצאים בטניס שולחן והשחקנים החובבנים בדרך כלל לא מודעים לחוקים הללו ומשחקים ע"פ החוקים הישנים.

נתחיל במספר חוקים:

  1. מותר לעשות "נט" אחרי ההגשה כמה פעמים שרוצים ולא כמו שידוע, רוב השחקנים החובבנים חושבים שמותר לעשות רק 2 או 3.
  1. בזמן הגשה, אם הכדור נופל לרצפה הנקודה עוברת ליריב. רוב השחקנים החובבנים חושבים שמותר לכדור ליפול לרצפה כמה שרוצים. בהגשה אם לאחר זריקת הכדור באוויר (צריך גובה של מינימום 16 ס״מ כמו שאמרנו) הכדור נוגע ברצפה גם ללא נגיעת המטקה בכדור זה נקודה ליריב.
  1. בזמן משחק, אם אחד השחקנים חובט מחוץ לשולחן והיריב שלו נוגע זוהי נקודה ליריב. רוב השחקנים החובבנים חושבים שאסור לגעת בכדור אחרי שהוא יוצא מחוץ לשולחן.
  1. יש כאלה שלא בטוחים אם הכדור במהלך משחק נוגע לאחד מהשחקנים ביד ועובר זה נחשב? כן זה נחשב, מותר שהכדור ייגע ביד של השחקן ויעבור את הרשת.
  1. רוב השחקנים החובבנים כאשר הם מגישים הגשה לא מקפידים לזרוק את הכדור 16 ס"מ ע"פ החוקים.
  1. ישנם שחקנים שחושבים שמותר לקחת כדור שהוא נמצא באוויר ומחוץ לשולחן והכדור ייחשב. כמובן שע"פ החוקים זה לא אפשרי, כל כדור שיוצא מחוץ לשטחי השולחן הנקודה ששוחקה נגמרה. אם היריב העביר אליך כדור ונגעת בו באוויר לפני שהוא הספיק לגעת בשולחן שלך זה נקודה ליריב (כמובן עם הכדור בכיוון של לגעת בשולחן ולא רחוק מהשולחן אחרת זה נקודה לך כמו שאמרנו).
  1. רוב האנשים משחקים ע"פ השיטה הישנה, עד 21 נקודות, הטוב מ-3 מערכות ו-5 הגשות לכל שחקן. כיום משחק הטוב מ-5 מערכות, עד 11 נקודות ו-2 הגשות לכל שחקן.
  1. כאשר מגיעים לשוויון 10/10 כל שחקן מגיש הגשה אחת  בלבד ולא שתיים.
  1. כאשר הכדור נוגע בגופו אחד מהשחקנים (מעבר לכף היד) ולאחר מכן נוגע במחבט זוהי נקודה אוטומטית ליריב.
  1. בתחרויות גדולות אסור להופיע למשחק עם חולצה לבנה. מכיוון שהכדור לבן וכאשר היריב יסתכל על השחקן השני יהיה לו קשה מאוד להבחין בכדור.

 

כיום מותר לגשת לחוג טניס שולחן מגיל 6 ועד גיל 80. משחק הטניס שולחן משפר גם את החשיבה וגם גורם לאנשים לדעת איך להתחבר לחברה ובנוסף הטניס שולחן מפיק את היכולת שנמצאת באותו אדם.

 

יש לך שאלות ? תגובות ? הערות ?
נשמח לשמוע אותם השאירו את אותם למטה!

 

*נערך ע"י שי רוטברט.